Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Kahvakuulatunnit tiistaisin ja torstaisin klo 17:30-18:30

Kahvakuula

Kahvakuula (girya, kettlebell) on pyöreä tai jonkun muun mallinen kahvallinen metallimöntti, jota käytetään lisävastuksena liikkeissä ja liikesarjoissa, joilla kehitetään koko vartaloa monipuolisesti. Kuulia on eri painoisia (4-32 kg), millä vastus saadaan jokaiselle sopivaksi. Kahvakuulaharjoittelussa eri lihasryhmät tekevät yhteistyötä, mikä parantaa koordinaatiokykyä ja tasapainoa. Erityisesti jalkojen, selän ja keskivartalon yhteistyö parantaa suorituskykyä useimmissa urheilulajeissa. Suurten lihasryhmien lisäksi kahvakuulaharjoittelu kehittää myös pieniä tukilihaksia, jotka ovat tärkeitä voimantuoton kannalta. Toistojen ja sarjojen määrää sekä palautusaikoja vaihdellen saadaan ärsykettä painottumaan voimakestävyyden tai nopeusvoiman kehittämiseen.

Shikisalilla treenataan kunnon tekniikalla
Kahvakuulaharjoittelu sopii sekä naisille että miehille, ja harjoittelun aloittaminen ei vaadi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta, vaan ominaisuudet kehittyvät harjoittelun myötä. Valmentaja huolehtii, että kaikilla on hyvä tekniikka, joka mahdollistaa turvallisen ja pitkäjänteisen harjoittelun. Kukin säätää harjoitusten rasitustasoa kuulien kokoa säätämällä: haasta itsesi!

Ilmoittautuminen ryhmiin

Kahvakuulakilpailun säännöt

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?